شركت سمن ارغوان تبريز به منظور توسعه محصولات و خدمات در راستای جذب حداکثری رضایت مشتریان و افزایش بهره وری، اقدام به  راهکارهای بهبود و ارتقا کیفیت محصولات نموده است. بدين منظور نياهاي حال و آينده مشتريان از طريق مكانيزم  هاي مختلف نظير بررسي تغييرات تكنولوژي در توليد محصولات، بررسي و مقايسه مشخصات محصولات مشابه در مقياس جهاني، انجام نظرسنجي  هاي مختلف از جمله نظرسنجي از مشتريان، شركت در سمينارها و نمايشگاه هاي    داخلي و خارجي، برگزاري سمينارهاي مرتبط با محصولات  توسط شركت، آناليز شكايات مشتریان، بکارگیری تجارب و اطلاعات مدون در مديريت بازرگاني، بازاريابي و فروش، کنترل كيفيت، بازديد از محل های پتروشیمی و تحقيقات بازار تعيين شده و با استناد به اطلاعات بدست آمده و آنالیز آنها برنامه هاي مورد نياز تدوين و اجرا شده است.
شركت سمن ارغوان تبريز بر اساس خط مشي و فرآيندهاي ارتباط با مشتري و مديريت بازخورد مشتريان، تمامي مشتريان خود را در هر لحظه در جريان وضعيت رسيدگي به  بازخورد هاي آنان قرار داده و مهمترین  و اصلی ترین  رويكرد  شركت در ارائه اطلاعات به  مشتريان، شفاف سازي  و ايجاد اعتماد متقابل است. این شركت براي استفاده از دانش، تجارب   و خلاقيت ذينفعان شامل مشتریان، كاركنان و تأمين كنندگان براي ارتقاي عملكرد فرآيندها و توسعه محصولات و خدمات نیز مكانيزم هايي را به شرح ذیل تعريف و اجرا نموده است. اين مكانيزم ها عبارتند از:
1-ارتباط با شركت هاي صاحب ليسانس براي دستيابي و استفاده از تكنولوژي هاي نو.
2-برقراري ارتباط سودمند با تأمين كنندگان بر اساس فرآيندهاي مرتبط با فراهم آوري منابع مختلف.
3-استفاده از دانش و نوآوري هاي كليه ذينفعان از طريق تشكيل گروه هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف علمی و پژوهشی.